GYIK - Gyakran ismételt kérdések
Gyakran Ismételt Kérdések
- 1. RENDELÉS INDÍTÁSA
- Milyen adatokat kell rendeléskor megadni? (ÁSZF 2.1)
- Lehet minden termék esetén tetszőleges mennyiséget rendelni? (ÁSZF 6.1)
- Kaphat-e a Vevő halasztott fizetési lehetőséget? (ÁSZF 8.3)
- Hogyan történik az árváltozás bejelentése? (ÁSZF 8.1)
- 2. TERMÉKJELLEMZŐK ÉS MINTÁK
- Eltérhet-e a kiválasztott termékmintától a végleges felület? (ÁSZF 3.4)
- Mi a teendő, ha fagyérzékeny terméket rendeltünk télen? (ÁSZF 5.8)
- 3. VISSZÁRU, EGYEDI TERMÉKEK
- Egyedileg gyártott termékek visszaadhatók? (ÁSZF 4.5)
- Milyen termékek adhatók vissza? (ÁSZF 9.8)
- Mi történik, ha a visszaküldött raklap sérült? (ÁSZF 6.2)
- 4. SZÁLLÍTÁS ÉS ÁTVÉTEL
- Lehet a termékeket címre szállítással rendelni? (ÁSZF 5.5)
- Mi történik, ha a szállítási cím behajtási engedély köteles? (ÁSZF 5.7)
- Pontosan mikor történik a kiszállítás? (ÁSZF 4.7)
- Meddig történik a kiszállítás, az árut hogyan teszik le? (ÁSZF 5.9)
- Mi történik, ha az átvevő a szállítás napján nincs a megadott címen? (ÁSZF 7.1)
- Mit kell ellenőrizni átvételkor? (ÁSZF 7.1 és 7.2)
- Mikor válik a termék a Vevő tulajdonává? (ÁSZF 7.4)
- 5. ÁTVÉTELI PROBLÉMÁK, TÁROLÁS
- Mi történik, ha az árut a megadott időben Megrendelő nem tudja átvenni, pl. az építkezés csúszása miatt? (ÁSZF 7.5)
- 6. REKLAMÁCIÓ, MINŐSÉGI HIBÁK
- Mit kell tenni, ha a minőségi hiba az átvétel után derül ki? (ÁSZF 9.2)
- Mi történik, ha vis major miatt nem lehet teljesíteni a szállítást? (ÁSZF 5.11–5.16)
-
-
1. RENDELÉS INDÍTÁSA
-
Milyen adatokat kell rendeléskor megadni?
Az anyag vagy szolgáltatás nevét, mennyiségét és/vagy kiszerelési egységét, mértékegységét, árát, a kért szállítási határidőt, és a teljesítés helyét. Részletesen ÁSZF 2.1.
Lehet minden termék esetén tetszőleges mennyiséget rendelni?
Eladó termékeit olyan göngyölegbe (általában fém vagy műanyag doboz, kanna vagy vödör, hordó, zsák, stb.) csomagolja, amely az árut a szükséges mértékben megvédi az előírás szerinti tárolás, szállítás és kíméletes kézi vagy targoncás rakodás közben előforduló károsodásoktól. Vevő tudomásul veszi és elfogadja, hogy Eladó a gyárilag lezárt csomagolási egységet nem bont meg. Részletesen ÁSZF 6.1.
Kaphat-e a Vevő halasztott fizetési lehetőséget?
Igen, de csak akkor, ha a Vevő legalább 1 millió Ft nettó forgalmat teljesített, és az Eladó ezt külön jóváhagyta. (ÁSZF 8.3)
Hogyan történik az árváltozás bejelentése?
Az Eladó legalább 15 nappal előre elektronikus úton vagy weboldalán keresztül értesíti a Vevőt az új árlistáról. (ÁSZF 8.1)
-
2. TERMÉKJELLEMZŐK ÉS MINTÁK
Eltérhet-e a kiválasztott termékmintától a végleges felület?
Ha a színminták és a termékek (vakolat, festék, klinker, műgyanta, stb.) mintái nyomdai úton készülnek, a minták szín-, és szerkezetbeli eltérései a nyomdai eljárás miatt következhetnek be, melyek nem minősülnek hibának.
A tényleges alapanyagból (vakolat, festék, klinker, műgyanta, stb.) készülő kisméretű minták esetében a minta csak szemléltető anyagként szolgál a szín tekintetében. A terméktulajdonság tekintetében (pl. szerkezet, textúra), a minta és a végleges felület eltérhet egymástól. Részletesen ÁSZF 3.4.
Mi a teendő, ha fagyérzékeny terméket rendeltünk télen?
Az Eladó javasolhatja a szállítás felfüggesztését az időjárási körülmények miatt, de a Vevő kérheti a szállítást saját felelősségére is. (ÁSZF 5.8)
-
3. VISSZÁRU, EGYEDI TERMÉKEK
Egyedileg gyártott termékek visszaadhatók?
Vevő kérésére egyedileg legyártott színes termékek, vagy nem az Eladó által gyártott, de már megrendelt egyéb, raktáron nem tartott egyedi termékek (pl. dübel, hőszigetelés) megrendelésének lemondása esetén Eladó jogosult a teljes megrendelési érték 100%-át érvényesíteni a Vevővel szemben és leszámlázni annak az összegét a Vevő felé kártérítés címén, mivel ezen termékeket az Eladó értékesíteni nem tudja, csak megsemmisíteni. Részletesen ÁSZF 4.5.
Milyen termékek adhatók vissza?
Eladó hibátlan és az üzletági egyedi listában meghatározott áruk körét visszaveszi az átadás / átvételtől számított 1 (egy) hónapon belül, amennyiben az árú a) újra felhasználható, b) szavatossági ideje még nem járt le, c) tovább értékesítésre alkalmas, sérülésmentes állapotban van, d) nem egyedi igények alapján színezett, és e) Eladó magyarországi telephelyein készleten van. A visszaadási szándékot a fenti feltételeknek megfelelő termékek paramétereinek pontos megadásával Vevő írásban jelzi Eladó illetékes szaktanácsadója felé, melynek Eladó részéről történő írásbeli jóváhagyása után Eladó az árut visszavásárlás útján szerzi meg a Vevőtől, amennyiben a visszavételre ténylegesen sor kerül. Vevő nem jogosult önkényesen, egyeztetés nélkül az árút visszaküldeni, ezen esetben Eladó az átvételt megtagadja. Részletesen ÁSZF 9.8.
Mi történik, ha a visszaküldött raklap sérült?
Az Eladó csak ép, sérülésmentes, eredeti állapotú raklapot vesz vissza, a kiszámlázott díjat ekkor jóváírja. Sérült raklapot nem vásárol vissza. (ÁSZF 6.2)
-
4. SZÁLLÍTÁS ÉS ÁTVÉTEL
Lehet a termékeket címre szállítással rendelni?
Amennyiben a Vevő a termékeket szállítással rendeli meg, úgy a 209/2013 (VI.18.) Korm. rendeletben meghatározott kötelezettségek alapján az adott fuvarban kiszállított áru értékének a mindenkor érvényes árlistában meghatározott %-a, de minimum a mindenkor érvényes árlistában meghatározott összeg kerül az Eladó részéről útdíj címén számlázásra. Az ár 1 (egy) alkalommal, egy irányban történő fuvarozás díját foglalja magában. A Vevőnek fuvarigényét írásban kell bejelentenie az Eladó felé a rendeltetési hely (cím) és az áru átvevőjének nevével és telefonszámával. Részletesen ÁSZF 5.5.
Mi történik, ha a szállítási cím behajtási engedély köteles?
Abban az esetben, ha a megadott szállítási cím behajtási engedély köteles vagy védett övezet, úgy az Eladó a szükséges engedélyeket kérésre, külön díjazás ellenében beszerzi, amelynek költségét tovább számlázza a Vevő felé, aki köteles azt a számlában feltüntetett határidőben kiegyenlíteni. Az engedély beszerzése 2-5 munkanapot is igénybe vehet. Részletesen ÁSZF 5.7.
Pontosan mikor történik a kiszállítás?
A szállítás döntően gyűjtőfuvarozás keretében történik. A visszaigazolt szállítási határidő munkanapot jelent, 6.00 és 18.00 közötti átadási időpontban. Napon belüli pontos időpont kérése, biztosítása nem lehetséges. Részletesen ÁSZF 4.7.
Meddig történik a kiszállítás, az árut hogyan teszik le?
A szállítás az építési terület (telek) határig történik és csak olyan szilárd útburkolaton (aszfaltozott, betonozott, térkövezett) illetve sík talajon lehetséges amely a járműszerelvény közlekedésére és az áru biztonságos lerakodására, illetve letárolására is alkalmas. Furgon vagy egyéb 3.5 tonna össztömeget nem meghaladó jármű esetén a kirakodás kézzel a jármű mögé/mellé történik. Az áru további mozgatásáról a Vevő saját maga köteles gondoskodni saját költségén. Részletesen ÁSZF 5.9.
Mi történik, ha az átvevő a szállítás napján nincs a megadott címen?
Amennyiben a Vevő által átvételre megadott személy a visszaigazolt szállítási időpontban nem tartózkodik az átvétel helyén, úgy Eladó az árut nem adja át, telephelyére visszaszállítja, mely esetben a teljes kezelési költség a Vevőt terheli. Részletesen ÁSZF 7.1.
Mit kell ellenőrizni átvételkor?
A Vevő vagy megbízottja (pl. a Vevő által megbízott fuvarozó) köteles helyben történő átvétel esetén a teljesítés helyén, az Eladó által történő kiszállítás esetén pedig a szállítási címen az árut ellenőrizni cikkszám, terméknév, színezett termék esetén színszám, mennyiség, mértékegység, darabszám, csomagolási egység alapján. A termékek a csomagoláson lévő árujelző (címke) szerint azonosíthatók.
Vevő köteles a fentiek alapján az áru tulajdonságairól az átvételkor a tőle és a mindenkori gyakorlatnak megfelelő elvárható módon meggyőződni. A minőségellenőrzés körében a szemmel látható csomagolási sérüléseket és a szállítólevélhez képest az eltéréseket az átvétel során írásban azonnal jelezni kell, ennek elmulasztása esetén az Eladó csomagolási, szállítási hibákért az átvétel után reklamációt nem fogad el. Részletesen ÁSZF 7.1. és 7.2.
Mikor válik a termék a Vevő tulajdonává?
A tulajdonjog csak a teljes vételár kifizetése után száll át a Vevőre. A felelősség azonban már az átvétellel átszáll. (ÁSZF 7.4)
-
5. ÁTVÉTELI PROBLÉMÁK, TÁROLÁS
Mi történik, ha az árut a megadott időben Megrendelő nem tudja átvenni, pl. az építkezés csúszása miatt?
Amennyiben a Vevő a megrendelt terméket a megrendelésben és annak visszaigazolásában foglalt határidőnek megfelelően – felhasználási, tárolási lehetőség hiányában, illetve más, Eladó érdekkörén kívül felmerülő okból – átvenni nem tudja, úgy azt tárolási díj ellenében elszállításig Eladó raktározza, ugyanakkor a tárolás megkezdésekor tárolási nyilatkozat kiadásával egyidőben jogosult az áru értékének kiszámlázására. Vevő köteles a számlák ellenértékét megfizetni. A tárolási díj mértéke: a megrendelt áru árának 0,5 %-a naponta, de maximum 25 %-a. Részletesen ÁSZF 7.5.
-
6. REKLAMÁCIÓ, MINŐSÉGI HIBÁK
Mit kell tenni, ha a minőségi hiba az átvétel után derül ki?
Vevő köteles az építőanyagok átvételét követően észlelt minőségi hibákat haladéktalanul, de legkésőbb 1 munkanapon (24 órán) belül az Eladó területileg illetékes szaktanácsadója részére írásban bejelenteni, a hiba körülményei tekintetében részletes tájékoztatást adni és az Eladó részére lehetőséget biztosítani annak kívánság szerinti megtekintésére. Amennyiben Vevő nem biztosítja az Eladó részére a hibás áru megtekintését, úgy az Eladó a hibás teljesítést nem fogadja el. Részletesen ÁSZF 9.2.
Mi történik, ha vis major miatt nem lehet teljesíteni a szállítást?
Vis maior esetén az Eladó mentesül a felelősség alól, a teljesítési határidő meghosszabbodik. Ha a helyzet 4 hétnél tovább tart, az Eladó elállhat a szerződéstől. (ÁSZF 5.11–5.16)